Absintmerken

Tabu -- Felix Rauter vs. Arthur Frayn

Helfrich (02/18/06 om 23:24:02):

De webmaster van absinth-bibel.de heeft een claim van een kwart miljoen aan zijn broek hangen omdat hij niet zo positief is over de Tabu-producten. Wat hij niet had mogen zeggen:

"Tabu 55 en Tabu Red bevatten steranijsolie.
Tabu 55 en Tabu Red bevatten alsemolie.
Tabu Dry bevat geen alsemmaceraat."

http://www.absinth-guide.de/forum/thread.php?threadid=1553

Deze kwestie zou zelfs voor de liefhebbers van ondrinkbaar industrieel bocht (zoals heksen en andere natuurfreaks) voldoende reden moeten zijn om af te zien van Tabu.


 

Christian (03/05/06 om 11:30:55):

..beetje zielig..wanneer het [u]onjuiste[/u] informatie betreft moet het gewoon gerectificeerd worden,en niet meteen met een proces van dergelijke omvang.
A.F. is niet de eerste de beste op dit gebied.
Geen Tabu voor mij..ik stond net op het punt 100 flessen te kopen..maar daar zie ik nu vanaf..geldt overigens ook voor alle andere nog dubieuze merken nu te koop...(met uitzondering van de Helfrich natuurlijk) ;)

 

Barski (03/05/06 om 16:13:17):

Het zit onze Arthur niet echt mee deze laatste maanden. Ik hoop echt dat dit een storm in een glas water is en de hele boel geseponeerd wordt. Indien ze toch doorzetten dan zal zo'n rechtzaak slecht uitpakken voor Tabu. Meer dan ooit tevoren zullen hun producten beoordeeld worden als thuishorend in het kastje met schoonmaakmiddelen. Ik denk namelijk dat Arthur in het online wereldje heel wat sympathisanten heeft die een merk kunnen maken of breken.

 

Helfrich (03/06/06 om 23:31:58):

Het online-wereldje is klein. Rauter opereert op een veel grotere markt. Rauter sponsort concerten en feesten van wandelende lijken die op krampachtige wijze trachten niet burgerlijk te zijn, zich verlustigen aan allerhande chemicaliën en waarschijnlijk niets weten, laat staan begrijpen, van de oordelen van een Arthur Frayn.

Desalniettemin winnen dergelijke online-ontwikkelingen aan invloed en dat zal Rauter niet lekker zitten. Het gaat immers om de feitelijke herontdekking van de absint en de ontmaskering van de onzinproducten.

Maar die rechtszaak zal hopelijk een storm in een glas water blijken.

 

Absintmerken